Wybór odpowiedniego silnika w Audi A6 C7 to kluczowa decyzja dla przyszłego właściciela. Ten luksusowy model, produkowany w latach 2011-2018, oferuje szeroki wachlarz jednostek napędowych. Odpowiadając na pytanie Audi A6 C7 jaki silnik wybrać, należy przeanalizować kilka istotnych aspektów. Gama a6 c7 silniki obejmuje zarówno ekonomiczne jednostki benzynowe, jak i mocne diesle. Niezależnie czy szukamy odpowiedzi na Audi A6 C7 jaki silnik benzynowy wybrać, czy też interesuje nas diesel, każda jednostka ma swoje unikalne cechy. Model ten wyróżnia się na tle konkurencji dopracowaną konstrukcją i nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, które sprawiają, że nawet po latach pozostaje atrakcyjnym wyborem na rynku wtórnym.
Silniki benzynowe – przegląd dostępnych jednostek
Zastanawiając się Audi A6 C7 jaki silnik benzynowy wybrać, warto przyjrzeć się dostępnym jednostkom napędowym. Gama silników benzynowych w A6 C7 została starannie dobrana pod kątem różnych potrzeb użytkowników. W przeciwieństwie do niektórych jednostek wysokoprężnych, w których zdarza się, że diesel szarpie podczas jazdy, silniki benzynowe pracują wyjątkowo kulturalnie.
1.8 TFSI (190 KM)
- Moment obrotowy: 320 Nm
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7.9 s
- Idealne połączenie osiągów i ekonomii
2.0 TFSI (252 KM)
Ten silnik stanowi złoty środek w gamie jednostek benzynowych. Charakteryzuje się:
- Momentem obrotowym 370 Nm
- Przyspieszeniem 0-100 km/h w 6.7 s
- Kulturą pracy porównywalną z większymi jednostkami
3.0 TFSI (310-333 KM)
Topowa jednostka oferująca:
- Moment obrotowy: 440-500 Nm
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5.1 s
- Quattro w standardzie
Silniki wysokoprężne – który diesel do A6 C7?
Wybierając Audi A6 C7 jaki silnik diesla wybrać, należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów. W przeciwieństwie do problematycznej Meriva 1.7 CDTI, jednostki wysokoprężne w A6 C7 charakteryzują się wysoką kulturą pracy.
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Zalety |
2.0 TDI | 177-190 KM | 380-400 Nm | Ekonomia |
3.0 TDI | 204-320 KM | 450-650 Nm | Osiągi |
Porównanie zużycia paliwa i kosztów eksploatacji
Realne zużycie paliwa w A6 C7 zależy od stylu jazdy i warunków eksploatacji:
Silniki benzynowe:
Silnik | Miasto | Trasa | Średnie |
1.8 TFSI | 9.5 l/100km | 6.5 l/100km | 7.5 l/100km |
2.0 TFSI | 10.5 l/100km | 7.0 l/100km | 8.2 l/100km |
3.0 TFSI | 12.5 l/100km | 8.0 l/100km | 9.8 l/100km |
Silniki diesla:
Silnik | Miasto | Trasa | Średnie |
2.0 TDI | 7.0 l/100km | 5.0 l/100km | 5.8 l/100km |
3.0 TDI | 8.5 l/100km | 6.0 l/100km | 7.0 l/100km |
Typowe usterki i słabe punkty
Najczęstsze problemy w A6 C7 silniki to:
Jednostki benzynowe:
- Zużycie łańcucha rozrządu (2.0 TFSI)
- Wycieki oleju z okolic pokrywy zaworów
- Awarie pompy wysokiego ciśnienia
Jednostki wysokoprężne:
- Problemy z zaworem EGR
- Zużycie dwumasowego koła zamachowego
- Awarie turbosprężarki w 3.0 TDI
Który silnik wybrać? – rekomendacje
Wybierając A6 C7 jaki silnik, należy kierować się przeznaczeniem auta:
Do miasta:
1.8 TFSI lub 2.0 TDI
- Niższe spalanie
- Mniejsze koszty eksploatacji
- Wystarczająca dynamika
W trasę:
3.0 TDI
- Wysoki moment obrotowy
- Komfortowa jazda
- Ekonomiczne spalanie
Dla wymagających:
3.0 TFSI
- Sportowe osiągi
- Najwyższa kultura pracy
- Prestiż topowej wersji
Podsumowanie
A6 C7 to model, który oferuje szeroki wybór jednostek napędowych. Każdy silnik ma swoje zalety i znajduje określoną grupę odbiorców. Najlepszym kompromisem jest 2.0 TDI, łączący ekonomię z dobrymi osiągami. Dla szukających większych wrażeń, 3.0 TFSI będzie idealnym wyborem. Wartość rezydualna pozostaje wysoka, szczególnie w przypadku wersji 3.0 TDI quattro.