Citroen C4 Picasso to wszechstronny minivan, który od lat cieszy się uznaniem rodzin poszukujących przestronnego i komfortowego auta. Model ten łączy w sobie francuską elegancję z praktycznymi rozwiązaniami. Wybór odpowiedniego silnika benzynowego w C4 Picasso ma kluczowe znaczenie dla późniejszej eksploatacji. Przestronne wnętrze i charakterystyczna stylistyka to znaki rozpoznawcze tego modelu. Komfort jazdy i ergonomia stoją na wysokim poziomie. Warto jednak pamiętać, że to właśnie jednostka napędowa determinuje charakter auta i koszty jego utrzymania.
Przegląd dostępnych silników benzynowych
Zastanawiając się Citroen C4 Picasso jaki silnik benzynowy warto przyjrzeć się trzem głównym jednostkom napędowym:
Silnik | Moc | Moment obrotowy | Rok wprowadzenia |
1.6 VTi | 120 KM | 160 Nm | 2013 |
1.6 THP | 156 KM | 240 Nm | 2013 |
1.2 PureTech | 130 KM | 230 Nm | 2015 |
Każda z tych jednostek ma swoje unikalne cechy:
- 1.6 VTi to podstawowa jednostka o prostej konstrukcji
- 1.6 THP oferuje sportowe osiągi
- 1.2 PureTech to nowoczesna konstrukcja z turbodoładowaniem
Silnik 1.6 VTi – dla oszczędnych
Bazowa jednostka 1.6 VTi to sprawdzona konstrukcja. Czy świece żarowe mają wpływ na pracę silnika to częste pytanie przy silnikach Diesla, jednak w przypadku benzynowego VTi kluczowe są świece zapłonowe i ich regularna wymiana.
Charakterystyka silnika:
- Zużycie paliwa: 7,2-8,5 l/100km
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3s
- Prędkość maksymalna: 187 km/h
Mocniejsza alternatywa – 1.6 THP
Dla osób szukających odpowiedzi na pytanie Citroen C4 Picasso jaki silnik, 1.6 THP oferuje osiągi porównywalne z BMW E60 jaki silnik wybrać – to często zadawane pytanie przez osoby szukające dynamicznego auta. Charakteryzuje się:
Zalety:
- Wysoka elastyczność
- Dobre osiągi
- Stosunkowo niskie spalanie
Wady:
- Większe koszty serwisu
- Wymagana regularna wymiana oleju
- Podatność na awarie układu turbodoładowania
PureTech 1.2 – nowoczesność ma znaczenie
Analizując Citroen C4 Picasso silniki, warto zwrócić uwagę na innowacyjną konstrukcję PureTech 1.2:
Aspekt | Charakterystyka |
Technologia | Bezpośredni wtrysk |
Emisja CO2 | Niska |
Kultura pracy | Wysoka |
Ten trzycylindrowy silnik wykorzystuje zaawansowane rozwiązania techniczne, które przekładają się na:
- Niskie zużycie paliwa
- Dobrą dynamikę
- Wysoką kulturę pracy
Koszty eksploatacji poszczególnych jednostek
Analiza kosztów dla poszczególnych silników:
Silnik | Średnie spalanie | Koszt przeglądu | Cena części |
1.6 VTi | 7,5 l/100km | Niski | Umiarkowana |
1.6 THP | 8,2 l/100km | Wysoki | Wysoka |
1.2 PureTech | 6,5 l/100km | Średni | Średnia |
Podsumowanie
Wybierając silnik benzynowy do Citroena C4 Picasso, warto kierować się swoimi potrzebami. 1.6 VTi sprawdzi się w spokojnej jeździe miejskiej. 1.6 THP zadowoli kierowców ceniących dynamikę. 1.2 PureTech to najlepszy kompromis między osiągami a ekonomią. Każda z tych jednostek ma swoje mocne strony, ale kluczowe jest dopasowanie silnika do własnego stylu jazdy i oczekiwań.